Friday, January 25, 2013

Sekolah ku , Sekolah saya juga...:D


Merah=Tun Adnan
Biru=Tun Fuad 
Hijau =Tun Said
Kuning=Tun Mustapha
Onyomat Gaset Go(O.G.G)
Onyomat Geset Go(O.G.G)
Tapak perhimpunan yg baru...
dlu ada pokok...tmpt kami main Running Man time
Hari Guru..*_*
Cepat kmu....
Lariiii....Lariii..jgn enda lari....
Tinggi-2 Gunung Kinabalu....
Tinggi lagi sayang sama kamu...
Biru-2 hujung Kinabalu...
*Aduyai sempat lgi dia menari...hihi
Alhamdulilah..
Sampai sdh di sklh...
Ckgu Asiah pkai bju pink tu...
cntik kn dia...



*_*

25-01-2013(JUMAAT)
*Hari Merentas Desa.


urmmm....mcm mna mau kasi mula cerita ah...
ok la ok la....direct to the point....
saya sebagai Alumni SEMESTER & aku sebagai ex-student SEMESTER..
tlh di calling-2 utk jdi sukarelawan pda ari tu...
so,saya dgn rela hati & aku dgn seikhlas hati prgi la ke sekolah utk menaburkn bakti n mmbantu apa-2 yg patut....kerna aku yg patut...yg patut memberinya segala kerna aku mampu melakukan apa-2 saja ...untuk dia...hey..untuk dia SEMESTER(mcm lgu Al-Najwati Al-Latifah sdh kn...Kuang3..:D)

selama 5 thn ...puas sdh saya berlari n aku  berjalan time merentas desa...
skrng ne saya lihat n aku tgk ja la...adik-2 junior berlari n brjalan smpai d garisan penamat....


Next, time merentas desa tu...alumni yg dtg skit ja...
so,..enggak ckup org la jwapnya....
aku rasa lbih kurang 15 org ja yg dtg...
tia apa bah...skit pun tia apa...yg penting alumni tu suka n rela mnjadi sukarelawan....:D
Oleh sbb sukarelawan enda ckup...so,trpaksa la 1 cikgu n 1 Alumni jga 1 check point dgn 1 hati yg sepakat n 1 keazaman yg tinggi...(ok,fine..aku melalut)
Tpi...saya n aku enda jaga check point pun...hihi
saya jaga di garisan penamat n aku bagi nmbor kpd pemenang-2...
Aku rasa OK la juga dpt jga garisan penamat ni....
enda payah la Aku n saya berpanas ,berhujan,berangin n BERDIRI SEPANJANG MASA...kuang-3..:D
Pengalaman aku n saya semasa mnjaga garisan penamat ni ialah:

*Dpt tgk muka adik-2 junior yg comel+kepenatan+kemerah-merahan sbb kena chaya Matahari yg panas.

*Dpt tgk org yg pengsan ngam-2 d garisan penamat.
Time tu ada 1 org budak prpuan ...maybe form 5...rumah hijau pula tu...
selamber ja dia merebahkan dirinya ke tanah...kuang-3 :D
nasib ada BBSM n Ckgu-2..

*Yang paling lucu...
Ada yg salah masuk lorong penamat bah....keliru kale' durang...
yg perempuan msuk p lorong lelaki...yg lelaki masuk p lorong perpuan..
yg form1,2,3 masuk p lorong form 4,5 n begitu la sebaliknya...
saya pun keliru mnjadi buntu dey...:P


*Last sekali, saya n aku rasa itu ja la....
nada sudah benda yg menarik mau di kerapakan...;D



Ok ok....next..
'Sambil berenang ,minum air"

alang-2 smpai di sklh ...apa lgi saya n aku p la jumpa ckgu-2 yg bnyk menuangkan ilmu n mencurahkan ilmu mereka kpd saya n aku...:D

n 1 benda yg paling saya n aku Hairan bin Pelik bin Aneh ialah:


#setiap kali jmpa ckgu-2 msti durang tnya soalan yg sma kan...hihi

*soalan standard?

1.so,sekarang buat apa?
2.dah apply UPU or mna2 IPTA/IPTS?
3.so,mcm mna sekarang, best x?
4.ada kena panggil PLKN?
5.kawan-2 yg lain mna n bagaimana?
6.____________________?kmu cri la sndiri.


*Jawapan standard kpd soalan yg standard.

1.enda buat apa-2 pun ckgu,di rumah ja menternak lemak/membina badan...*smbil senyum-2..*_*
2.blum lgi kmi isi borang nya ckgu...*smbil senyum-2 jg..*_*
3.bosan bah ckgu d rumah,..bgus lagi sklh...
*realiti enda bule di ubah sdh...alumni tetap alumni...pljr tetap pljr..
4.tiada ckgu...tiada kmi kena plkn...*smbil senyum-2 tayang gigi yg putih brseri...kuang-3..;D
5.enda tahu d mna sdh durang ckgu...loss contact sdh...
habis setja spm...trus bwa aluan masing-2...*smbil senyum n buat muka serius skit..*_*
6.____________________________*_*..kmu cri la sendiri bah..



Dpt soalan standard pun standard la...
yg penting dpt jumpa ckgu-2 kn...
Cikgu Asiah semakin cntik oh...
Miss Aniza pun semakin cntik....opss Miss...Madam Aniza pula...hihi
Ckgu Saibul semakin gemuk oh...
n semua ckgu-2 pun ada perubahan oh...
n sklh sy n aku pun ada perubahan oh...

Perubahannya ialah:

1.Ada sdh tapak perhimpunan khas...
klau kmi dlu prhimpunan di tmpat letak kereta ja bah...
untung la junior-2 kmi...

2.Kantin ada pagar sdh...
ngam la tu ada pagar....enda jga masuk anjing p kantin kn....

3.Aku n saya rasa tiada sdh prubahan nya...kuang-3 ;D




Last but not least,,aku n saya dpt jmpa dgn adik junior yg kiut miut ,cantik ,menawan ,sopan santun dll...
Iaitu c Mawar ,c Ain n c Masniza...
c Mawar pkai tudung labuh sdh....cntik oh dia...
n..aku n saya mau ucap tahniah la kpd Mawar S.L.P.W sbb dpt result PMR 7A 1B...*kalah result aku....malunya...*_*
c Ain n c Masniza msih sma mcm dlu...
cuma muka durang semakin matang...*_*


Aku n Saya rasa teda sdh mau di story ni...
ok...
semua gmbr tu dri FB ustaz Suhainin n Ckgu Rushidi...*_*



╔══╗
╚╗╔╝
╔╝(¯`v´¯)
╚══`.¸ALLAH ♥ :*)


❀♥Salam Penuh Ketenangan♥❀
    ❀♥*Mawar Sharkina*♥❀
         ✿✿ ♥•RS•♥ ✿✿



 

No comments: